čtvrtek 26. září 2013

#64 Snubní prstýnky



V tomto jsem konzervativní. Mám ráda, když vztah vyvíjí od prvních rendez-vous přes společné bydlení a svatbu (lhostejno v jakém pořadí) a dětem. Akceptuju, když se pár v mém okolí rozhodne k založení rodiny bez veselky, ale já bych to tak asi nechtěla. Jednak je svatba fajn zážitek a jednak jsem chtěla postupovat od dvoučlenné rodiny k trojčlenné, čtyřčlenné, pěti-ehm…
Snubní prstýnky jako symbol společného budoucího života mám ráda klasické – zlaté zdobené kroužky, oba stejné, bez kamínků, uvnitř s jménem a datem. Ony se mi vlastně líbí všechny snubní prstýnky, ale pro mě je tohle ten nej nej.
Z důvodu estetické nedokonalosti mého levého prsteníčku jsem nucena nosit zásnubní prstýnek na pravé ruce a na levé jen snubák, ale nevadí mi to. Líbí se mi ten minimalismus, kdy ruku zdobí jen jediný prsten a to právě ten snubní kroužek.
Když jsme před pár lety prstýnky vybírali, neočekávala jsem, že by manžel ten svůj nosil. Manžel si na šperky nepotrpí (toleruje jen hodinky a řetízek na krku), navíc ho čekaly roky manuální práce. Proto jsem byla velmi příjemně překvapená, když se do výběru aktivně zapojil a projevil ochotu snubní prsten nosit. Dal mi tehdy na výběr: buď ho schová po svatbě zpátky do krabičky, aby ho nezničil, nebo ho bude nosit, ale pořád, i při práci.
Šest let manželství je na mém prstýnku slabě znát. Při každodenním nošení se mírně ošoupal a neleskne se jako dřív. Šest let manželství je na manželově prstýnku výrazně znát. Při každodenní práci na stavbě domu se ošoupal téměř do hladka a je z něj téměř nezdobený kroužek. Vůbec mi to nevadí. Mám radost z toho, že ho manžel nosí (ač na tom ve skutečnosti nezáleží – prostě je to taková moje logicky nepodložená radůstka).
Tehdy po svatbě jsem řekla, ať ho nosí, že si třeba k desátému výročí svatby můžeme nechat prstýnky obnovit, abychom do konce života měli krásné kroužky. Teď vím, že je to zbytečné. Jednak manuální práce na našem domě nikdy neskončí, takže by ty snubáky chodily na opravu každých deset let, a jednak se mi ta jejich ošoupanost moc líbí.


Žádné komentáře:

Okomentovat