čtvrtek 3. října 2013

#68 Dýňoví strašáci



Ráno se žaluziemi do ložnice prodíralo slunce, s úsměvem jsem vstala a … při pohledu na teploměr mi úsměv zase zamrzl. To je na zimní kabát a ne na bojkot podzimu krátkýma kalhotama. Smutný pohled do zahrady, která jako by chtěla vrátit čas: stále napuštěný bazén, poházené hračky na písku, slunečník, lehátko i vybledlý ubrus na stole.
Je čas na další podzimní zlepšovák nálady – výzdobu domu. Ač tím definitivně ukončujeme období léta, vytahujeme loňské výtvory a vyrábíme letošní podzimní ozdoby – věnce na dveře, obrázky do oken, aranžmá na balkon, obrázky z barevných listů, hromady ořechů, kaštanů a kukuřičných klasů. A hlavně vyřezávané dýně.
Tolik radosti, co udělá obyčejná dýně a trocha práce s nožem. Starší se na to těší celý rok, že bude vydlabávat vnitřek (což ho stejně za chvilku přestane bavit), kreslit srandovní obličej a pak netrpělivě poskakovat okolo, než „bubákovi“ vyřežu šišaté oči, baňatý nos a rozesmátou pusu s jedním zubem. A pak se nemůže dočkat a vyhlíží tmu, abychom mohli zapálit svíčku a rozsvítit jí dýňáka! Vydrží pak neuvěřitelně dlouhou dobu hledět z okna a neustále nadšeně komentovat.
Loni byl teplý podzim, díky němuž nám žádný strašák dlouho nevydržel a tak jsme jich zvládli udělat spoustu. I na letošní rok máme spoustu inspirace a doufám, že se nám za oknem vystřídá pěkná řádka oranžových dýňových chlapíků. Prcek z nich má totiž hroznou radost. A z toho mám radost já.



A protože ze všech těch dýní, co jsem udělala Staršímu, nemůžu vybrat tu nejhezčí, tak tady je ta, co jsem udělala pro sebe :)


Žádné komentáře:

Okomentovat