čtvrtek 21. listopadu 2013

#94 Svatomartinská husa



Dneska se ještě jednou s dovolením vrátím ke svatému Martinovi. Téměř dva roky jsem toužila zavést novou tradici – svatomartinskou husu u Šteflů. Předloni jsme se totiž s pár přáteli nechali nalákat na nabídku místní restaurace (eufemismus jako blázen) a vydali jsme se na husí menu. Za nehoráznou cenu jsme dostali jídlo nevalné chuti a zařekli jsme se, že už nikdy více. A když jsme se k tomu po nějaké době vrátili, napadlo nás příště uspořádat svatomartinské hody u nás. Už loni jsem si myslela, že to uskutečníme. Ač jsem byla v pátém měsíci, byla jsem odhodlaná do toho jít. Nakonec jsme ještě neměli v domku hotovou kuchyň a sešlo z toho (naštěstí, nedokážu si představit, jak bych to s břichem zvládala). Až letos…

Pár zápisků z příprav:
„Čas do #svatomartinská husa T-26,5 hodin. Na chleby zaděláno, těsto na sušenky upatláno. Stay tuned, tuším, že něco vymamlasím a bude sranda.“

„Mimochodem: #svatomartinská je večeře o 5 chodech pro 10 lidí. Všechno domácí, všechno dělám sama. Už mi věříte, že to bude vtipný?“

„#svatomartinská T-25: zapomněla jsem na poslední sušenky, klouzala jsem pro ně do trouby z koupelny se šamponem na hlavě. Ještě jsou jedlý.“

V čase T-24 mi napsala kamarádka, že jejich dcera má neštovice, a že nepřijdou. Z původních 12 pozvaných se smrskl počet hostů na 4. Myslela jsem, že to odpískám. Ale v lednici už se válely nasolené husy a v mrazáku ani milimetr místa.

„Čas do #svatomartinská T-21 hodin. Dávám péct chleby, vařit brambory, chystám na dezert, vytahuju druhou troubu. A dávám si kafe...“ To bylo devět večer :o)

„#svatomartinská T-20,5 hodiny. Hádejte, která hvězda nemá mlíko do těsta na táč?“

„T-18,5 hodiny. Dorazilo mlíko, malinový táč zachráněn, nemusí se péct zítra s husou. #svatomartinská“ To bylo půl dvanácté v noci…

„Trouba č. 2 vypadá spíš jako exponát z technického muzea :) Pro dnešek už dobrou noc. #svatomartinská“



„T-14,5 hodiny. Čas rozžhavit trouby. Dát si kafe v 9 večer byl ten nejlepší nápad! #svatomartinská“ Půl čtvrté ráno (mezi tím jsem trochu spala)

„#svatomartinská T-8 hodin: vůně husy. Hračky jsou uklizeny. Teď ještě jak přesvědčit dítě, že uklizený mají zůstat...“

„T-necelý 4 hoďky. Držte mi palce, ať stihne vychladnout a ztuhnout sádlo z 90°. Začínám být mírně nervózní. #svatomartinská“

T-3 hodiny přijíždí mamka. Původně pro Staršího, ale nakonec zůstala až do T a pomohla. Naštěstí, jinak bych to nestihla.

„T-2 hodiny. PANIKA!!! #svatomartinská“

„T+10 minut vše hotovo. S dvouhodinovou pomocí mojí mamky. Díky moc všem za podporu :) #svatomartinská“

„T+40 minut. Pouze jeden host a tomu chutná velmi moc. Evidentně tu kojeneckou rýžovou kaši umím :) #svatomartinská“

Na večeři nakonec dorazilo 6 hostů a v průběhu večera ještě další 3. Jídla sice zbyla spousta, ale dopadlo to líp, než jsem si myslela.

„#svatomartinská T+9 hodin: hosté odešli; skvělá společnost, jídlo ušlo, zábava výborná. Upadám do cca dvoudenního kómatu.“

A o den a půl později:
„Sice jsem v čase T-1 nadávala, že už v životě nikdy víc, ale už přemýšlím, jak to příště udělám s jiným timemanagementem :) #svatomartinská“

Sice mně to tak v průběhu vůbec nepřipadalo, ale celá příprava a pak následná večeře mě moc bavila a měla jsem radost z toho, že je ostatním u nás dobře a příjemně se baví (snad to ode mě moc domýšlivé). Jedinou výraznou vadou na celém večeru byl střep, který našel v mase své porce husy manželův strýc (díky moc, Tesco).
A velikou radost jsem měla, když si druhý den manželův bratranec pochvaloval, jak si pochutnal a že to byl „vynikající“ večírek. A ještě větší, když o pár dní později muž vyřizoval od kamaráda, že mu moc chutnalo.
Tak příští rok zase!

Žádné komentáře:

Okomentovat