pondělí 25. srpna 2014

#209 Až se zima zeptá, co jsi dělal v létě

Mimořádný příspěvek od Luboše Račanského

Až se zima zeptá...

Nechal jsem si v domě vedle ústředního plynového topení postavit i krb. Je to drahá sranda (počítejte i komín), spíš designový kousek, ale rovněž záložní zdroj, až Rusáci uzavřou kohoutky plynovodu. Někdo bere dřevo jako levnější variantu paliva. Já to takhle nepočítám. Stejně musíte již naštípané, suché dříví koupit, nebo máknout sami.

Mám sedavé zaměstnání, do posilovny nechodím. Čas který bych tam strávil, raději věnuji štípání dříví, ostatně i to lépe ospravedlníte před rodinou. Na ty čtyři kubické plnometry (pozor, v prostorových metrech to vychází krapet jinak) štípačku nepotřebuju, ostatně nechci se dřině vyhnout, že? A peníze za pilu apod. bych stejně vrazil do nějakého sportovního vybavení.

 Je to parádní pocit, dojet do lesa, porazit tam strom (pochopitelně po domluvě s majitelem), nařezat na metrové klády, dovézt domů, tam nakrátit na špalíky a ty začít porcovat na polena. Za chvíli se kolem line vůně dřeva. A večer usnu, jako když mě do vody hodí.

Už jsem vzpomínal knihu Zen a umění údržby motocyklu. Sám jsem si při posledním štípání připomínal následující citát. To když se mi dusila motorovka, zlomila násada palice, upadlo kladivo z topůrka a všechny štípací klíny uvízly v jednom sukovitém špalku.
Nic vám nepodkope morálku tak jako svízel s nářadím. Pokud si to můžete dovolit, kupujte si dobré nářadí - nikdy toho nebudete litovat.
Hned jsem si objednal kalač, už ho mám doma a svrbí mě ruce.

Žádné komentáře:

Okomentovat