čtvrtek 18. prosince 2014

#233 Maličkosti

Přišlo to náhle, před několika týdny, společně s dveřmi do spížky. Nijak výrazně mi předtím nechyběly, ale najednou tam byly a já jsem z nich měla velkou radost. Vybavuju si, jak jsem si tehdy uvědomila, jak je to fajn mít radost z maličkostí. Je potom mnohem snadnější mít dobrou náladu po celý den, když se hned z rána pro něco nadchnete. Je potom mnohem příjemnější večer usínat, když zhodnotíte uplynulý den jako perfektní. I když jen kvůli nějaké drobnosti. Třeba že najdete dva pohledy ve schránce (z Madeiry a z Řecka). Nebo že vás ve frontě na pokladnu někdo pustí před sebe, protože vidí, že máte jen rohlíky a dvacku nachystanou. Nebo že se vám náhodou dostane do ruky časopis, který zhltnete od začátku do konce a víte, že TO je ten Pravý (Domácí) Časopis. Nebo že vám někdo s úsměvem poděkuje za to, že jste ho pustili ve frontě na pokladnu před sebe, protože má jen rohlíky a dvacku v ruce.
Je to snadné, stačí jen chtít. Ráno si říct, že se celý den chcete usmívat a přijde to samo. Nebo si večer říct, že i ten den blbec určitě přinesl něco dobrého a najít tu maličkost, díky které byl ten den vlastně fajn.
Budou Vánoce a já už jsem před týdnem psala o tom, že mám ten předvánoční čas velmi ráda. Aby ne, každý den se najde něco, co mi udělá radost. Upečené cukroví, Turbomošt na vánočních trzích, zabalené dárky, překvapení v adventním kalendáři, další uklizená místnost, koupený stromeček, zpívání ve školce u stromečku, vlastnoručně vyrobený věnec...
Štědrý den bude až za 6 dní, ale já už jsem dostala dva dárky, které mi udělali obrovskou radost: vjezd do garáže (a konec škrábání namrzlých oken, odmetání sněhu, vymrzlého či rozpáleného auta, vystupování do bláta, vytahování nákupu a dětí v dešti) a matraci na míru od čalouníka (a ten nejlepší spánek za posledních několik let). Ta matrace mi udělala o to větší radost, že to byl nápad mého muže, který viděl, že mě denně bolí záda a každou noc slyšel, že se převaluju a moc se nevyspím. A taky proto, že mi ji mistr čalouník udělal přednostně před jinými zakázkami.
Díky tomu, že mám radost z maličkostí, mi tyto "velikosti" dělají radost už několik dní. A pořád ji mám.

Žádné komentáře:

Okomentovat