čtvrtek 9. dubna 2015

#258 Vůně

Nádech, výdech. Nasát nosem. Vůně. 
Dnes je po několika hodně ošklivých a studených dnech zase teplý jarní den. Sluníčko hřeje, mouchy, včely, berušky a motýli poletují z květu na květ, slabý vítr jen jemně čechrá okvětní lístky. A vzduch voní. Jarem a tisíci vůněmi květin. Jaro se šíří ovzduším a napadá všechny smysly. A mně je dobře. Co dobře, krásně. Nechce se nám z procházky domů.
Ale je poledne a hlad je hlad. Přicházíme do kuchyně, kde se v troubě peče a na sporáku vaří oběd. Celý dům voní silným vývarem a po kontrolním otevření trouby taky pečínkou. Jsme jak Pavlovovi psi a vůně nám dráždí prázdný žaludek. Je čas oběda.
Chystáme se do výtvarky a na návštěvu. Beru svůj oblíbený parfém a za chvíli jsem v oblaku voňavého aerosolu (ach, ta romantika:). Nadšeně nasaju směs černé maliny, jasmínu a santalového dřeva. Miluju tuhle vůni! Starší dostal k pátým narozeninám svou vlastní dětskou voňavku, aby nebral tu tatínkovu. Je se Spidermanem a vybírala jsem ji já, aby mi voněla. Může se s ní navonět jen při zvláštních příležitostech, takže si ji dnes důležitě bere a stříká na hrudníček. Už od mala má zvyk, že vždycky, když použije parfém, chodí mi dávat čichnout. Pošimrám ho nosem a čichám. Voní krásně. 
Mužův parfém taky vybírám já. Zbožňuju pánské vůně a voní mi téměř všechny. Ta, co má teď, je směsí pepře, bergamotu, čerstvého mechu a zlaté ambry (jo, vím, že je to výměšek vorvaně:). Je cítit tak dlouho, že i když dávám trička z koše do pračky, stačí zabořit nos... Ale můj muž mi voní i bez parfému. Když přijde po celém dni práce v podkroví nebo na zahradě, objímám ho a s úsměvem se nadechuju jeho vůně. Nechce se moc nechat:) A když není přes noc doma, beru si na spaní jeho polštář, abych z něj aspoň cítila jeho vůni.
Mám strašně ráda vůně květin. Ze všeho nejvíc mi voní fialka a šeřík. Vydržela bych klidně celý den sedět s nosem vraženým mezi fialky nebo šeříky a jen nasávat jejich nádhernou vůni.
Včera jsem vyzkoušela nové mýdlo na vlasy (Hedvábné vlasy a myslím, že s nimi budu už napořád nevěrná svým dosud oblíbeným Kašmírovým vlasům) a tak nádherně mi navonělo vlasy, že jsem celý večer pohazovala hlavou, abych jejich vůni rozvířila. Mimo jiné provonělo celou koupelnu, takže jsem při čištění zubů ňufala.
Jakákoli příjemná vůně dělá hned den radostnější. 

Žádné komentáře:

Okomentovat